לוין תקף בחריפות: "חושבים שאני עציץ"

נתי קאליש 4 Comment on לוין תקף בחריפות: "חושבים שאני עציץ"

שר המשפטים יריב לוין בוועדת החוקה: "אופן ההתנהלות של הייעוץ המשפטי לממשלה לא יעלה על הדעת, עשו בלשכתי דיון בלי לשמוע את דעתי בכלל, רואים בי עציץ. זה מראה על כשל עמוק בהבנת התפקיד של הייעוץ המשפטי"

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ששר המשפטים יריב לוין הציג את הרפורמה במערכת המשפט, החלו הדיונים בעניינה בוועדת החוקה של הכנסת. היום התקיים דיון אודות הכוונה לשנות את סמכויות היועצים המשפטיים.

במהלך הדיון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל לימון מתח ביקורת על המהלך ואמר: "מי שגם כותב את החוק, גם מחליט עבור עצמו אם הוא מקיים את החוק, גם שולט בבחירת השופטים שעוסקים בביקורת שיפוטית על החלטותיו, וגם מוסמך לעקוף את פסיקתם כשהיא אינה לרוחו – איננו כפוף למעשה לחוק. במצב הזה, הממשלה אפילו לא תהיה מעל לחוק. הממשלה תהיה החוק".

"כאשר בוחנים את ההצעה שהונחה בפני הוועדה, אין מנוס מהמסקנה כי חברי הוועדה מתבקשים למעשה לדון בשאלה – האם נכון כי הממשלה תפסיק להיות כפופה לחוק. לדעתנו, לדעת היועצת המשפטית לממשלה, התשובה לשאלה זו הינה ברורה. התשובה היא – לא" הוסיף לימון.

יריב לוין רתח מזעם על אופן ההתנהלות של הייעוץ המשפטי לממשלה ואמר: "אתמול בלשכתי התקיימה ישיבה בהשתתפות היועמ״ש וכל המשנים. אף אחד לא חשב להגיד לי שזה מה שהולכים להגיד היום בוועדה. להכין חוות דעת מאחורי גבו של השר, לשמוע אותה פעם ראשונה כאן, אלו דברים שלא יעלו על הדעת".

"אמרתי לאחד המשנים שהיה אצלי בפגישה, ששמתי לב שבלשכה הזו אין עציץ, בניגוד ללשכות אחרות שהייתי בהן" הוסיף לוין בעוקצנות, "אמרתי לו שאני יודע למה, כי העציץ הוא זה שיושב מולו, זה לא יעלה על הדעת. זה מראה על כשל עמוק בהבנת התפקיד של הייעוץ המשפטי".

צפו בדבריו המלאים:

video
play-sharp-fill


4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    תגיד תודה לוין שהם מרשים לך לנשום. למה אתה לא מעריך את זה ? הם החוק. הם הריבון. הם השולטים. אתה בסך הכל שום דבר. מתי תבין את זה כפרה ?

  2. 3

    תגיד תודה יריב שהם מרשים לך לנשום. מתי תבין? הם ה"חוק". אתה כלום .

  3. 2

    היועמשים הם החוק. הם ורק הם קובעים במדינה. מה פה לא ברור???